15 Temmuz 2009 Çarşamba

Gs Altyapı


Blogdaki ilk konulu yazım Galatasaray Altyapısı hakkında olsun istedim. Öncelikle şunu belirtmeliyim, altyapıdaki çogu oyuncu hakkında bilgim, internetten edinilme. Canlı olarak bu çocukları izleme fırsatım çok nadiren oluyor. Bu arada yaşıtım hatta benden büyük insanlara da çocuk demiş oldum :) Neyse, ben Rjikaardın bu sene olmasa da altyapının genel eksiklerini uzun vadede kapatabilecegini düşünüyorum. Türk futbolunu yakından takip etmeden de bilinebilcek bir gerçek war, altyapı kategorilerinde çok başarılı olan futbolcularımız 20-25 yaşlarına geldiklerinde Brezilyalı, İspanyol, İngiliz v.b yaşıtlarıyla aynı başarıyı gösteremiyorlar. Yıllardır milli takım altyapısının çoğu Gs altyapısından çıkma olduğuna göre, Gs altyapısında bi sorun oldugunu anlayabiliriz. Bana göre bu oyuncuların en önemli gelişme dönemlerinde mental ve fiziksel gelişimleri tam olarak sağlanamıyor. Öncelikle mental olarak bakarsak, Türkiye ligindeki başarısızlığa tahammülsüz ortam ve yabancı sevdası genç oyuncuların A takımda sezonda 20 maç üstü çıkmalarını neredeyse imkansız kılıyor. Yedek kaldıkça da oyuncu moral kayediyor, yeteneklerine duyduğu güven azalıyor ve yetenekleri körelme noktasına gidiyor. Bir laf var bizim futbolumuzda, genç oyuncu için pişmeli derler. Hiç sevmem bu lafı çünkü bu anlayışla Semih Şentürk 25 yaşında hala Genç Semih kalır mesela. Tabii ki oyuncuyu kiralayıp tecrübe kazandırmak önemli, ama bir kere doğru klübe kiralamanız lazım. Türkiyede çoğu kulüp TDsi ve yöneticisi genç oyuncuları kiralayıp oynatmıyorlar. Bunun en güzel örneği Beylerbeyi aslında. Daha üst düzey takımlara gidebilecekken sırf Beylerbeyi pilot takımımız diye geçen sene Beylerbeyine İrfan Başaran, Erkan Ferin, Volkan Bekçi gibi umut bağladığımız birçok oyuncuyu kiraladık. Ama sonuçta yanlış yönetim sonucu bu oyuncular yeterince kullanılmadı ve sonuç tam bir hüsran. Bu sene bu oyuncuların çoğuyla sözleşme yenilemedik, bildiğim kadarıyla bir tek kaleci Fırat geri geldi.. Ama tabii ki doğru takıma kiralarsanız çok iyi sonuç da alabiliyorsunuz Arda örneğinde olduğu gibi. Ersun Yanal ve Manisasporun Ardanın diğer oyunculardan daha çok gelişim sağlamasında büyük katkısı wardır bana göre. Neyse, geçmişi geride bırakıp geleceğe bakma zamanı şimdi. Bu sene başında öncelikle Gökhan Öztürkü kaptırdık Gaziantepspora. Oysa orta sahanın ortasında oynayabilcek 2 yönlü oyuncu denen şeye 4-3-3te çok ihtiyaç war.. Yarın öbürgün Murat Ceylanı 5 M civarı bi paraya alırsak nasıl hata yaptığımızı görürüz ne yazık ki..
Takımda kalan gençler arasında özellikle dikkat çeken isim kuşkusuz Emre Çolak oldu. Fm den biliyorduk aslında bu adamın potansiyelini, ama gerçekten çabuk çıkış yaptığını kabul etmeliyim. Önünde takip edebileceği Arda örneği var, umarım bozulmaz ve Galatasaraya hizmet verir uzun yıllar.. Top ayağına yakışıyor diyebileceğimiz bir oyuncu, paslarını ve topla olan yumuşaklığını çok beğeniyorum ben.2. olarak dikkat çeken bir isim Erhandı. Geçen seneyi Bank Asyada kiralık geçiren Erhan gerektiğinde rotasyonda şans bulabileceğini gösterdi ama şimdilik yeterli değil bence. Serdar Eylik de sol kanatta iyi bir oyuncu. Ben bu oyuncuya çok önem verilmesi gerektiğini düşünüyorum, çünkü Kewell yaşlı ve Ardayı da yavaş yavaş yurt dışına göndermemiz gerekiyor. Sol kanadı transfersiz altyapıdan doldurabilirsek çok iyi olur :) Bana biraz da C.Ronaldo özentisi gibi geldi ama neyse :) Bunun dışında bir de Cem Sultan war ama o belki de en az hazır gözüken oyuncuydu. Bu noktada Türk gençlerinin Avrupadaki yaşıtlarından 2. eksiği dediğim fiziksel eksikliğe de dikkat çekmek gerekiyor. Biraz sert ve güçlü rakipler karşısında bu adamlar ayakta zor duruyor, evde annem yazık bunlar senden daha zayıf falan diyor bana :D Bu adamlar eğer vücut çalışmazsa, ne kadar yetenekli olurlarsa olsunlar Süper Lig seviyesine çıkamazlar. Tardini Bufenin bu konuya değindiği yazısında yorum kısmında bir foto wardı, Bojanın bacak kaslarını açıkça gösteren. Hadi o abartı diyelim o yaş için, bizimkiler futbolcuya benzemiyor yahu :D
Yazıyı çok uzatmak istemiyorum, bu oyunculardan sezon içinde ve öncesinde daha çok bahsedeceğiz. Ancak son bir oyuncuya değinmeden geçemeyeceğim. Bu oyunculardan daha genç ve henüz A takıma çıkamamış bir Berkin Arslan war altyapımızda. Benim yine çok umutlu olduğumu bir futbolcu, umarım o da doğru gelişir ve Galatasarayda kendine şans bulur :)

Hiç yorum yok: