16 Temmuz 2009 Perşembe

Tobol 1-1 Galatasaray


Gazetelerde yazılıp çizilenleri okuyorum, bütün spor yazarları Rjikaarda çakmak istiyorum ama adamın kariyeri boru gibi biraz daha bekliyim simdi inceden geçireyim havasında. Galatasaray maçı iyi mi oynadı? Hayır, bal yapmayan arı gibiydik. Top bizde ama pozisyon üretemiyoruz. Bunun en temel sebebi daha kısa paslı hızlı oyunun oturmamıs olması ve yaratıcı oyuncu eksikliği. Nitekim Arda girince takım toparlandı ve hücumlar arttı. Ama yine de genç oyuncularla oynanmasını ben doğru buluyorum. Sonuçta siz bi sistemi oturtmak istiyorsanız o sistem uğrunda başarısızlıkları göze alcaksınız kısa vadede. Şu dandik kazak takımını Arda Baroşla çıkıp 5-0 yensek nolcaktı ki? Maçla ilgili oyuncularla ilgili kısa bikaç izlenim:
Sabri Sarıoğlu: Sol ayağı yok, oyun zekası yok, takımın pas trafiğini iyice yavaşlattı. Uzun vadede belki sağ iç veya açığı yedekleyebilir ama sağ bek oynaması takımın defansı açısından çok büyük risk.
Alpaslan: Ya bu adamdan çok umutluyum, maçtan önce arkadaşıma demişim iyi izle bak Hakan Baltayı kesebilir bu sene, adam fena da oynamazken gitti kırmızı gördü.. Biraz profesyonellik, biraz tecrübe lazım. Bir de topla çok oynuyor halen bir bek bu kadar topla oynamamalı. Rjikaard bu adamı pişir ya :D
Aydın: Güçsüz ve kendini geliştirmezse büyük takım oyuncusu olamaz. Neden mi? Çünkü rakipler zaten bize karşı açılmıyor, geniş alan bulup akma şansı yok. Dar alanda da fiziği ve fazla bir çalım repertuarı yok. Kewellı biraz örnek alsa ya keşke..
Erhan: Geçen yazıda dediğimiz şeylerin aynısını tekrar edebiliriz aslında. Teknik kalite olarak iyi bir oyuncu ama fizik olarak yetersiz. Ayrıca hazırlık maçlarında sağdan da kullanılmıştı. Sanki öyle daha etkili oluyordu.
Gökhan Zan: Golde hatası olsa da ben beğendim Gökhanın performansını. Galatasarayın havası yaramış sanki :) Bir de bu adamın ayağı gayet iyiyms ya :D
Mustafa Sarp: Takıma iyi alıştı diyorlardı belli oldu bugün itirazlara falan başlamış hemen :P Ben az çok beğendim yani iyi bir yedek hatta biraz daha gelişirse takımı zorlayabilir transfer olmaması durumunda. Düz ama iyi bir oyun tarzı var, yan pası biraz azaltması gerekiyor yalnızca.
Gençler için hazırlık maçı niteliğinde bir maçtı sonuç olarak. Çok umut vermese de sistemin bu kadar zamanda oturmasını beklemiyorduk zaten. Çok önemsenmeyip geçilmesi gerekiyor..

Hiç yorum yok: