12 Ağustos 2009 Çarşamba

Fransa Ligi


Fransadayken Fransa Ligi maçlarına göz atma fırsatım oldu akşamları. Çok detaylı izlemedim ama biraz birşeyler not almıştım, onları kısa kısa yazayım:

-Öncelikle 90+ dakikalarda gelen goller bence damga vurdu ilk haftaya. Lyonda yeni transfer Lisandro Lopez astı frikiği. He, bence kaleci kurtarabilirdi, ama yine de güzel bir goldü. PSG-Montpellier maçında da benzer bir durum oldu, Lyon maçında gene son dakikalardı, bu resmen son saniye golüydü. Golden önce top kornere çıktığında Coupet gülümsedi kalede, ben de içimden niye gülüyorsun gol yiyeceksin şimdi dedim :D Korner kullanıldı, ön direkten arka direğe aşırılan bir top ve güzel bir kafa golü :) Hiçbir şeyi değiştirmese de Rennes maçında son dakika golü vardı ve bu maçı en fazla 3 dk gören ben bir gol görmüş oldum.

-Kaleci hataları demişiz, frikik gollerinde resmen donup kaldı kaleciler. Son dakika abi, bir uçsan kurtaracaksın hatta sadece gitsen kurtaracaksın galibiyetten oluyorsun. Burada special mention olarak Valenciennes kalecisi Penneteau'yu vermek lazım, Oğuz Dağlaroğlu mübarek :) Aslında Valenciennes Fransa Liginde Grenoble'la birlikte sempati duyduğum bir takımdı geçen sene ama şanssız başladılar sezona, olabilecek her şey en kötü şekilde gitti onlar için.

- Toulouse maçına dair hiçbir şey görmedim canlı olarak. Özetten izlediğimde sağlam bir takım oldukları gözüme çarptı. Başa baş bir maçta mağlup oldular ama yine de kötü oynadıkları söylenemez. Kaleci Blondel özellikle dikkatimi çekti, tamam Toulouse da gol kaçırdı bayağı ama eğer Blondel olmasa Toulouse 3-0 falan mağlup olabilirdi, sağlam bir kaleci iyi uçuyor. Trabzondan iyi takım ama Hugo Broos yönetiminde doğru işler yapan Trabzona şans tanımamak da haksızlık olur.

-Bir adet de rövaşata golü gördük bu arada, ama hatırlayamıyorum hangi maçta olduğunu sadece not almışım rövaşata diye :) Neyse, son bir değerlendirme yapacak olursak Bordeaux (gerçi farkı son dakikalarda yaptılar ama olsun maç boyu üstündüler), Marsilya ve Rennes iyi gözüktüler gözüme. Rennesi de severim Briand'dan dolayı, tahminim bu sene 3-6 arası bitirebilirler. Chamakh'ın transferi söz konusu Arsenale, o iş olursa Bordeaux'nun o boşluğu kapayıp kapayamayacağına bağlı olarak Marsilya-Bordeaux-Lyon arası bir yarış olacağını düşünüyorum.. Resme de attığı 2 golle ilk haftanın yıldızı olan ve bütün sezona damgasını vurması muhtemel adam Gourcuffü koydum :)

Hiç yorum yok: