18 Ağustos 2009 Salı

Sercan Yıldırım-Caner Erkin


Sercan-GS flörtü kaç gündür gazetelerde yazılıp çiziliyor. Arkadaşlarla ikili sohbetlerde sene başından beri Türkiyeden Galatasarayda görmek istediğim 2 oyuncu var diyordum, Sercan Yıldırım ve İsmail Köybaşı. İsmailin Bjk transferi sonrası (ki dün yedek bırakıldı ve maç da kazanıldı, Mustafa Denizlinin gençlere pek önem vermediğini biliyoruz Batuhan örneğinde görüldüğü gibi bir süre şans bulmakta zorlanabilir İsmail) tek istediğim adam Sercandı, ama onu da bu yüksek piyasada zor görüyordum. Zaten şu anda da hala böyle bir transferi yapma ihtimalimizi düşük görüyorum. Gazetelerde konuşulan fiyatlara bakar mısınız 4m+4 oyuncu! Sercan çok potansiyelli bir oyuncu, tamam kabulüm. Ama bu kadar eder mi? Transfermarkta bakıyorum, 3,5m civarı bir bedel biçiliyor. Biz o parayı veriyoruz, üstüne bir de 4 oyuncu. Gerçi verdiğimiz 4 adam 1 oyuncu anca eder ama olsun yine de çok abartı. Fenerbahçenin de bu transferde devreye girdiğini duyuyoruz, 6m peşin diyorlarmış. Onlara da satacağını sanmıyorum Bursasporun. Ben Sercanın ya Galatasaraya gelmesini ya da Avrupaya gitmesini isterim, objektif bir bakış açısıyla konuşursak. Fenerbahçede gelişimi çok yavaşlayacaktır, önümüzde İlhan Parlak örneği var. Sercanın Galatasaraya gitmek istediği konuşuluyor, ama Bursa da tabii ki satmayabilir ücrette anlaşılmazsa. Peki Sercan Galatasaray kadrosunda nereye monte olur? Barosu tam olarak yedekleyecek oyuncu olur Sercan. 4-3-3 ün son 3ünde hem sağ hem de uç oynar. Dripling yeteneği, hızı, son vuruşları.. Sercan'da yıldız olmak için gereken her şey var, karakter olarak da düzgün olduğu şeklinde oduyumlar aldım. Umarım bir şekilde bu transfer olur, Galatasaray kadrosunu mükemmelleştirecek, Avrupa başarısını da imkanlı kılacak bir transfer hamlesi olur Galatasaray adına.

Adı geçen diğer bir isim de Caner Erkin. Caner sol açık olarak parlamıştı Manisasporda, gerçekten etkileyici bir sol ayağı vardı ve gelecek vaadediyordu. CSKA Moskova da yüklü bir bonservis ederek daha o yaşta transfer etmişti Caneri. Caner çok iyi bir gelişim gösterebildi mi bu geçen süre zarfında, bence hayır. Rusya Ligindeki yabancı kontenjanının, hava koşullarının ve sert futbolun onun gelişimin zorlaştıracağı belliydi. Bundan dolayı Caner hücumcu bir sol bek olarak değerlendirilmeye çalışıldı. Bana sorarsanız Canerin yeteneği bu mevkiye uygun değil. Benim hatırladığım Caner çok güçlü bir adam değildi hiç bir zaman, tekniğiyle iş yapardı, çok fazla da pres yapmazdı. Hızlı etkili teknik bir oyuncuydu. Dolayısıyla sol bek aşısı pek tutmadı. Fatih Terim de onu o mevkide denedi ama yine de pek uygun olmadı. Peki Galatasarayda nasıl olur Caner? Eğer sol açık yedekleyicisi ya da 4-3-3ün orta 3lüsünde sola yakın oynayan adam (yani aslında Ardanın mevkileri) yedekleyicisi olarak alınacaksa iyi transfer. Ama sol bek yedeği olarak yetersiz kalır. Ben Caner transferi eğer uygun bir fiyata yapılacaksa destekliyorum. Ama 4 milyon deniyor, o rakamlara alınacaksa alınmasın diyorum. Bir diğer opsiyon da kiralamak olabilir, onun da göz önünde bulundurulması gerek.

Son bir haber de Sezer transferinden vazgeçildiği haberi. Sanırım o takasta kullanılacak oyuncular kullanılarak Sercan alınılmaya çalışılacak, o yüzden vazgeçildi. Yazık oldu, o da iyi bir yedek olurdu. Bari Ufuk transferi gerçekleşsin diyorum :) Gerçi Galatasaray kadrosu transfersiz de bu ligi götürecek seviyede ama gönül bu doymuyor işte :)

Hiç yorum yok: