1 Ağustos 2009 Cumartesi

Elano Blumer Galatasaray'da



Ali Okancı blogunda Coşkun Özarıya yeni transferin basın toplantısına katılması için davet geldiğini açıkladığından beri geceleri daha geç yatıyordum aslında. Ama saat 3 buçukta uyumuştum o gün. Sabah 6 gibi bi uyandım, Atahan (buraya yazar yapabilcegim bi ark mayıslar degil :D) msj atmıs 4 buçukta Elanoyu aldık diye. O saatte rüya sandım sanırm, uyumuşum. Sabah uyandım, Elano aklımda bi bakiim dedim tele, bi de baktım mesaj duruo :D Bir şok bir sevinç.. Yataktan kalkmadan girdim internete bakıorm galatsaray.org bloglar falan. Resmen doğru lan! Neyse transfer incelemesine gelirsek..

Elano nerde oynar Galatasarayda? Oyun kurucu ya da sağ kanat oynayabildiğini biliyoruz, Shakhtar günlerinden beri özel olarak ilgi duyduğum oyunculardan biridir. Bana göre ortada daha verimli oynuyor, çünkü bir Brezilyalının yeteneğine sahip olmasına rağmen bir Avrupalı gibi oyunu takip eden nadir oyunculardan. Galatasarayda 4-3-3 ün en ileri 5 mevkisinde oynayabilcek 6 tane kaliteli oyuncu war şu an: Arda, Baros, Kewell, Linderoth, Keita ve Elano. Arda Elano Baros Keitanın yerleri garanti bana sorarsanız. Baros en uçta, Keita da sağ açıkta oynayacaktır. Elano da ortada dersek, sol açık ve ortada bir mevki kalıyor geriye. Ardayı ortaya koyarsanız, görünüşte bir defansif zaafiyet olcak. Ardayı sola çekerseniz, Kewell yedek kalmış olacak, görünüşte daha dengeli bir kadro gibi. Benim tahminim Galatasaray içeride zayıf rakipleriyle oynarken 1. taktiğe ağırlık verecektir. Ama Avrupada kendisiyle eşdeğer ya da daha güçlü takımlara karşı 2. taktiği kullanacaktır. Aslında defansımız daha kaliteli olsa Arda-Elano orta göbeği inanılmaz bir ikili olurdu ama, şu defans o lüksü kaldırmıyor.

Sonuç olarak ben Galatasarayın bu senenin en büyük transferini yaptığını düşünüyorum. 35 kere Brezilya Milli takımında oynamış, Milanın istediği bir adamı, söylenenlere göre 7m euroya transfer etmek çok büyük transfer başarısıdır. Teşekkürler Haldun Üstünel. Ayrıca Dungaya da Elanoya düzenli oynayacağı bir takıma gitmesini söylediği için teşekkür ederim :)

Hiç yorum yok: